Kızılcahamam’da enerji atağı: Güneş santrali genişletiliyor

Kızılcahamam’da enerji atağı: Güneş santrali genişletiliyor

Kızılcahamam Belediyesi, yenilenebilir enerji yatırımları kapsamında mevcut güneş enerji tesisinin yanına 1,1 megavat gücünde yeni bir santral kurma çalışmalarını başlattı. Proje tamamlandığında toplam kurulu güç 2 megavatın üzerine çıkacak.

Kızılcahamam Belediyesi, enerji üretim kapasitesini artırmak amacıyla güneş enerjisi alanındaki yatırımlarına yenisini ekledi. Mevcut güneş enerji santralinin yanında planlanan 1,1 megavatlık yeni tesis için saha çalışmalarına başlandığı bildirildi. Projenin tamamlanmasıyla birlikte belediyeye ait toplam güneş enerjisi kurulu gücünün 2 megavat seviyesini aşacağı aktarıldı.

ges-2.jpg

ENERJİ MALİYETLERİNDE AZALMA HEDEFİ

Yapılan yatırım ile birlikte belediyenin elektrik giderlerinde önemli oranda düşüş sağlanması planlanıyor. Güneş enerjisinden elde edilecek üretim kapasitesinin artmasıyla birlikte kamu kaynaklarının daha verimli kullanılması amaçlanıyor. Aynı zamanda çevresel etkilerin azaltılması ve karbon salınımının düşürülmesi hedefler arasında yer alıyor.

ges-3.jpg

Kızılcahamam Belediyesi tarafından yürütülen yenilenebilir enerji projeleri, uzun vadeli enerji planlaması kapsamında değerlendiriliyor. Belediye Başkanı Süleyman Acar, enerji yatırımlarının yalnızca maliyet avantajı sağlamadığını, aynı zamanda çevresel sorumluluk açısından da önem taşıdığını ifade etti. Enerji üretiminde kendi kaynaklarına yönelen bir belediye modeli oluşturulmasının hedeflendiği belirtilirken, yatırımların gelecek yıllarda da devam edeceği aktarıldı.

Kaynak:HABER MERKEZİ

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.