• BIST 95.665
  • Altın 277,181
  • Dolar 5,7555
  • Euro 6,3726
  • Ankara 21 °C
  • İstanbul 27 °C
  • İzmir 29 °C
  • Konya 22 °C

İkisi de yanlış

Adem Orman

Ankara’mızda seçimin ana gündem maddesi, Mansur Yavaş’la ilgili ‘senet’ iddiaları.

Aslında bugünün meselesi değil bu ama Sabah’ın haberleri ve AK Parti kurmaylarının açıklamalarıyla, seçimlere sayılı günler kala gündeme oturmuş oldu. (Ve tabi savcılığın harekete geçmiş olmasıyla.)

İddialar doğrudur-yanlıştır, eksiktir-fazladır bilemiyorum; seçimlere kısa bir süre kala gündeme getirildiği için o konuya hiç girmeden, medyamızın tavrına dikkat çekmek istiyorum. 

ikisi-ikisi.jpg

Şimdi: 

Mansur Yavaş’ın da Ankara adayı olarak içinde yer aldığı Millet İttifakı ulusal basını sürekli “kendilerine söz hakkı vermemekle” eleştiriyor, değil mi? 

Buna son örnek olarak da, TV kanallarının, AK Parti kurmaylarının sözkonusu itham ve iddialarını baştan sona canlı yayınlarken, Mansur Yavaş’ın cevaplarına yer vermemeleri gösteriliyor. 

Benim de dikkatimi çekmişti:

Mesela AK Parti Sözcüsü Ömer Çelik’in basın toplantısı hemen hemen tüm kanallar tarafından canlı yayınlandı.

Ertesi gün Mansur Yavaş basın toplantısı düzenleyip, Çelik’in iddialarına cevap verdi ama hiçbir kanal Yavaş’ın toplantısını canlı yayınlamadı. 

Ulusal gazeteler de aynı şekilde. Sözcü, Cumhuriyet gibi gazeteler dışındaki tüm gazeteler, AK Parti kurmaylarının açıklamalarını iddialarını manşetlerine çekerken, Yavaş’ın cevaplarına yer vermedi.

Evet, bu yanlış. Yavaş’a cevap hakkı tanınmalıydı.

Ulusal basınımız bu şekilde bir “yanlış” yaparken, yerel medyamız ne yaptı dersiniz? 

Değerli okurlar, 

Ankara’da Habervaktim’le birlikte toplam 9 gazete yayın yapıyor. 

Bunlar 24 Saat, Anadolu, Başkent, Güçlü Anadolu, Sonsöz, Ticari Hayat, Zafer ve Habervaktim.

gazeteler-yerel.jpg

13 Mart Çarşamba günü, Habervaktim haricindeki tüm gazetelerde Mansur Yavaş’ın açıklamaları manşetti.

Takdir kendilerinin elbette, diyecek sözümüz yok. 

Ancak… Ulusal basına yönelik “yanlı yayın yapma” gibi eleştirilerimiz var ya hani? 

Bu noktadan bakarsak meseleye, şu soru gündeme geliyor: 

Aynı gazeteler, bir önceki gün AK Parti’li Ömer Çelik’in açıklamalarını manşetlerine çekmişler miydi?

Hayır. 

Bu noktada sormak istiyorum:

Ankara’mızdaki yerel gazetelerin yöneticileri ve okuyucu kitlelerinin, ulusal basınla ilgili “yanlı yayın yapıyorlar” demeye hakları var mı yok mu?

Bence kesinlikle yok, çünkü bir kere kendileri “yanlı yayın” yapmış, buna göz yummuş oluyorlar. 

Netice itibariyle, nasıl ki, Mansur Yavaş’a cevap hakkı tanımamak yanlışsa, AK Parti kurmaylarının açıklamalarına yer vermemek de yanlıştır. 

Ulusal medyamız gibi yerel gazetelerimiz de bu hususta önemli ölçüde kötü bir sınav vermektedir. 

Umarım böyle gitmez. 


 

 

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Bu yazıya henüz yorum eklenmemiştir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2012 Gazete İlk Sayfa | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : (312) 311 53 73